środa, 23 kwietnia 2014

Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich - 23 kwietnia


logo
Fot.: http://www.swiatowydzienksiazki.pl


Dzisiaj książki obchodzą swoje święto:)  A skąd się to święto wzięło?

Trochę historii....

....jest to święto ustanowione w 1995 roku przez UNESCO. Ma na celu promowanie czytelnictwa, edytorstwa i ochronę praw autorskich. Sam pomysł zrodził się w Katalonii w Hiszpanii w 1926 roku.
23 kwietnia jest tam świętem narodowym jako dzień patrona - Świętego Jerzego. W ten dzień obdarowywano kobiety czerwonymi różami, które symbolizowały pokonanego przez św. Jerzego smoka. A panie odwdzięczały się dając panom książki:)

Czemu kochamy książki:
1. Dzięki nim ortografia to bułka z masłem. 
2. Dowiem się też co to znaczy ta "bułka z masłem" :)
3. Mogę poznać różne dziwne słowa - takie jak "perforacja" albo         "migracja" i wiem kim jest "malkontent":)
4. Sprawiają że moja wyobraźnia nie ma granic.
5. Potrafią zatrzymać czas kiedy się je czyta.
6. Nie da się szybciej podróżować niż podczas czytania, teraz               jestem tu, a za chwilę jestem na pustyni Saharze.
7. Mogę być kim chcę, raz księżniczką, raz rycerzem, a czasami....       hipopotamem:)
8. Kiedy czytam, nawet w zimie mogę poczuć ciepło lata. 
9. NUDA? A co to nuda? Czytacze się nie nudzą:)
10. W książce nigdy nie skończą się baterie!


A Wy za co kochacie książki? :)

Fot.: www.tapetus.pl
(sd)

Brak komentarzy: